2011-05-05 | 21:30:08

öppet brev till felson mandela i hennes egen blogg

Halloj. Det här är Lisa som skriver. En riktig blogrape alltså. Hehe.

Jag tänkte att jag kunde berätta lite om Felson. Det är ju så jag kallar henne, Felson Mandela. Hon är en riktig fredskämpe den där Felson. Hon gör mig alltid på bra humör. Det är helt oundvikligt för mig att se henne i skolan utan att le eller skratta.
Jag kan ha världens sämsta morgon då jag spiller ut min tekopp, slår mig på alla hårda bordskanter i hela huset och missar bussen. Men när jag kommer till skolan och möter Felson i korridoren, och hon bara lyser som en sol, då försvinner den där dumma morgonkänslan.

Felson och jag har åkt buss hem ganska många nätter, särskilt de senaste månaderna. En natt som jag aldrig kommer att glömma tog vi bussen hem till henne. Klockan var väl runt halv fyra, båda var dödströtta och ville bara sova. Det slutade med att vi pratade om precis allt och ingenting fram till halv sju på morgonen.

Felicia är en person som är väldigt förstående. Jag kan säga precis vad som helst till henne och vara säker på att hon aldrig kommer skratta åt mig, hur fånig, töntig eller löjlig jag än kan känna mig. Hon lyssnar alltid. Och hon är bäst på att sjunga med i låtar på skämt, då börjar jag skratta.

Jag är så glad att jag får vara din vän.


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: