2011-02-26 | 19:14:13

För jag har trillat dit, jag har fallit, jag har vaknat

Klockan är halv fyra på morgonen, jag sitter på nattbussen som inte tar mig hela vägen hem. Jag valde en cheeseburgare framför att hinna med bussen. Mitt enda sällskap är den gamla mp3n jag hittar i jackfickan, jag skruvar upp på högsta volym, jag lyssnar på samma låt om och om igen, tummen trycker på replay igen, igen och igen... Jag stirrar ut i mörkret, på gatulyktorna, hur många gånger hinner jag lyssna på låten innan jag är framme? Det borde inte vara tillåtet för mig att lyssna på den här låten, tänker jag. Inte ensam. Inte på natten. Jag förstår inte varför jag måste plåga mig själv. Jag vet att jag bara har mig själv att skylla. Ändå kan jag inte sluta.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: