2011-02-22 | 23:10:27

på vägen hem med bussen i eftermiddags

Satte mig på bussen som vanligt. Men för ovanlighetens skull tog jag fram ett anteckningsblock, fiskade upp en bläckpenna ur fickan och började skriva ned lite anteckningar från möter på DUKiS. Fan, pennan slutade fungera, håvar upp en ny ur väskan och tänker fan vad min bussgranne måste hata mig. Sitta still kan jag inte, har tusentals väskor och till råga på det ska jag sitta med ett anteckningsblock och skriva. Kommer plötsligt på att dem bakom mig kan se vad jag skiver och trycker blocket närmare mot näsan. Äsch, min handstil är ändå så groteskt ful, hur skulle någon kunna se vad jag skriver? tänker jag och tittar ner på ett osammanhängande klotter. Jag känner mig lite konstig. Udda. Det känns bra.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: