2011-09-20 | 23:46:01

natt

Hallå igen. Hostan håller i sig och jag tycks aldrig bli frisk. Har en toarulle och en vattenflaska bredvid sängen som kompanjoner i sjukdomen. Kan typ bara dricka vatten och te (trots att jag inte vill) för allt annat är ju slembildande..och det slem har jag gott om i lungorna. Fräscht värre. Kuckuljanan (cocillana) verkar inte hjälpa. Blir lite förlamad i lungorna en stund sedan sätter det igång igen med hosta, illamående och svårt att hålla ögonen öppna. Har även köpt nässspray med menthol som förlamar hela näsan. Även det riktigt härligt. Åh jag vill bara bli frisk NU. Har ingen energi till nånting. Dessutom blir min hy helt grå och äcklig. Måste gå och lägga mig några minuter i ett solarie, känner mig helt grå och smutsig. Blä. Försökte mig på att färga ögonbrynen dessutom. Men dem blev mer röda. Visst går allt bra för mig just nu?
Imorgon ska jag och min grupp intervjua en socionom som arbetar med hemlösa (den andra vi intervjuar). Ska bli riktigt kul!! Men nu ska jag se på Mia Skäringers show tills jag somnar. Finns på svtplay. Fan vad den kvinnan är grym.
Fred.
1 Kommentarer
Lisa:

gör mitt powerte!! på riktigt, det är så jävla bra! ganska äckligt innan man har vant sig, men så sjukt bra, jag drack ca 10 koppar på tre dagar och blev frisk.

1. riv ingefära och lägg i en tesil. man kan hacka, men riva är bättre.

2. hacka en vitlöksklyfta och lägg i tesilen tillsammans med ingefäran.

3. lägg i kokhett vatten och låt dra ganska länge, typ 7-10 min.

4. ta bort silen.

5. häll i sjukt mkt flytande honung.

6. om man vill ha mjölk, häll i det. annars, pressa i citron. inte båda samtidigt om man inte vill att det ska skära sig.



äckligt i början som sagt, men nu dricker jag det varje dag till frukosten och det är gott! krya på dig mitt hjärta <3

2011-09-21 | 15:15:31
URL: http://lully.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: