2010-10-02 | 14:02:10

PICK A FIGHT AND WIN IT. CROSS MY HEART.


carolinesmode


Gick upp klockan åtta imorse och började "jobba" vid halv tio. Två timmar senare hade jag lappat klart och var helt slutkörd. Upp och ner i trapphus. Puh. Men muskler får man iallafall. När jag var klar kom det fram två koreanska kvinnor till mig och frågade om jag hade två minuter över för att lyssna på något. Visst, sa jag och så började dom prata på koreanska, engelska och svenska. Fin blandning men jag fattade. Och gissa vad dem snackade om? "Mother God". Seriöst, skjut mig, tänkte jag. Så började dem babbla om att den fanns en moder gud, inte bara fader gud, och att jag skulle ta nån slags nattvard med dom. Heeeeeell to the noooooo. Jag sa att jag inte var troende och att det kändes fel. Och att jag hade buss att hinna med. Dom gav mig en lapp och sina nummer, jag hade ju ingen koreansk vän och dom ville så gärna bli mina vänner. Gick snabbt därifrån och slängde lappen i närmsta papperskorg. Varför ska alltid jag råka ut för sånt?

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: