2010-02-12 | 23:27:56

JAG HATAR

Snö (just nu), kyla (just nu), potatis, när bussen är försenad,  när människor får en att känna sig undervärderad, när folk får en att känna sig korkad, när folk pratar med en under den första vakna timmen när man äter frukost (den heliga stunden är till för tystnad), när folk överhuvudtaget inte kan hålla käften, när man sitter bredvid någon bekant på bussen och det är en sådan där pinsam tystnad, när lärare favoriserar elever, när ens hår kan förstöra en hel dag, när allt går fel, när man vet att ens liv kunde varit annorlunda om man hade gjort en liten liten sak annorlunda, Room raiders på mtv, när man vill ha något man inte kan få, när alla är ute efter samma klädesplagg som en själv och det är slutsålt i hela stan, att plugga, reklam på tv, när folk använder ord som skaver i öronen, när folk inte är sig själva, när folk ändrar personlighet helt beroende på vilket sällskap de befinner sig i, när folk fäller en förolämpning eller säger något som de inte uppfattar som en förolämpning, när man aldrig får höra något positivt om sig själv, när man känner sig misslyckad, när man inte hinner noppa ögonbrynen, när folk beter sig som ens mamma, när folk hör dåligt, när folk pratar om samma sak dag ut och dag in, när folk drabbas av högmod, att vintern är så lång och att sommaren är så kort, att vara sjutton år, när skorna läcker in, stora vinterjackor, när telefonen ringer när man sitter på toa, getingar, när folk tränger sig i kön till kassan i mataffären, när jag sovit för lite eller för dåligt, att gå hem ensam från bussen mitt i natten, när man sitter på bussen nära någon man spanat in lite odiskret och det blir en pinsam spänd laddning i luften, när folk inte kan erkänna att dom har fel, när folk pratar alldeles för högt i mobilen på bussen (kan iochförsig vara intressant att lyssna på), när folk går segt framför en och man inte kommer förbi, när man sitter bakom ett par på bussen och den ena av dem (oftast tjejen) sitter och glor på alla delar i killens ansikte med glasartade ögon och ett halvt efterblivet ansiktsuttryck, folk som smörar, folk som kommer med klychiga uttryck som ”efter regn kommer solsken” ”det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder” o.s.v, småbarnsmammor i 30-40 årsåldern som ser likadana ut och pratar om barn och blöjor, människor som talar extremt segt eller bara är extremt sega, folk som alltid glömmer saker, när folk stannar mitt i en korridor, trappa eller dörröppning och inte fattar att de uppenbarligen står i vägen...

Jag påstår inte att jag aldrig gör något av det här jag själv, jag bryter säkerligen mot flera av mina egna "heliga relger" gång på gång, men jag kände för att få ut det här. Tro inte att jag är en bitterkärring nu (även fast jag kan känna mig som en ibland), jag hatar nämnligen bittra människor också.

2 Kommentarer
Sophie:

Håller nog med om nästan allt det där!

2010-02-12 | 23:43:19
URL: http://sophiepop.blogg.se/
Felicia:

Sophie: haha bra! listan är oändlig ;)

2010-02-12 | 23:54:43
URL: http://feliciasplanet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: