2010-02-05 | 23:27:27

FREDAG

Fredagsmyset avlutas med en lista (listor är kul ju!) som jag hittade på någon blogg och bara kände att jag måste svara på.

Var i hela världen skulle du helst vilja befinna dig just nu?
I en lägenhet med stora fönster man kan sitta i, i London. Eller i Australien…

Vem skulle du vara om du varit en helt annan person?
Någon som hade självförtroende och som älskade sig själv och såg varje dag om ett nytt äventyr.

Vilken egenskap önskar du att du besatt?
Svårt…

I vilken färg är ditt drömhus målat i?
Vitt eller rött med vita knutar

Vilket namn är det vackraste du vet?
Mitt eget höhö. Nej men kanske Inez, Iris, Nova, Athena Lilly, Isak, William, Tristan, Iker
(okej nu är jag inte inne på vackra namn längre, jag tänker bara på vad mina framtida barn skulle kunna heta haha)

Vilket är det bästa ordet som finns?
Det här ändras från dag till dag men just nu: sommarkväll och himmel

Vad ser du som det största problemet vi har här i världen?
Bortsett från krig och fattigdom; att vi är för själviska.

Vad är det viktigaste att du hinner göra innan du bara är stoft?
Jag vill göra sådant som gör mig lycklig, jag vill resa och se världen, hitta kärleken och bli gammal tillammans med någon. Jag vill se tillbaka på mitt liv och känna att jag inte ångrar någonting.

Vilken saga är din absoluta favorit?
Svårt! Men jag hade en bok när jag var liten som hette Någon. Mina föräldrar läste den om och om och jag tröttnade aldrig. Annars Emil i Lönneberga, Pippi, och de vanliga. Och Beatrix Potters sagor om kaninen Peter och de andra djuren får jag inte glömma!

Om du bara fick lov att klä dig i en färg resten av livet vilken skulle du välja?
Jag skulle nog välja vitt, grått eller mörkblått.

Om du bara fick lov att lyssna på en enda låt i resten av ditt liv vilken skulle du välja?
Det skulle nog inte gå, men nån U2 som jag inte tröttnat på efter 17 år skulle kanske fungera…

Om du bara fick lov att se en enda film i resten av ditt liv vilken skulle du välja?
Jag borde väl säga nån klassiker men, jag säger Forrest Gump, Sagan om ringen, Transformers eller Den gröna milen

Vilket språk är det vackraste du vet?
Hmm… spanska? Haha nej det är inte vackert. Italienska och grekiska kan vara vackert.

Vilket bok ligger på ditt nattduksbord just nu?
Ingen. Jag hinner inte läsa böcker förutom på sommaren, tyvärr.

Vilken årstid tycker du allra bäst om?
För några år sedan skulle jag sagt hösten, men jag har insett att jag inte kan leva utan sommaren. Jag lever för sommaren. Den är oslagbar.


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: