2010-12-23 | 18:32:00

Året som gått, 2010, del 1

Har gjort en "årskrönika" i form av bilder, bara för er skull. (Och för min kanske..) Blir ibland nästan gråtfärdig när jag tittar tillbaka på en del bilder och minns året som gått. Fort gick det, men fan vad mycket som hänt. Har upplevt nya saker, gjort saker jag aldrig trodde att jag skulle våga göra, ändrat mitt sätt att tänka och upplevt känslor jag aldrig känt förut, lärt känna nya människor, varit ung och dum, varit på botten men stundtals även på toppen, gått igenom skit men ändå sett ljuset. 2010 var ett helvetes år, men det har lärt mig mycket. Trots att jag är livrädd inför vad som väntar, är jag nu redo att möta 2011.

Januari

Firade in det nya året med de närmsta, sa att "2010 ska bli det bästa året hittills", kameran gick på högvarv och användes nästan varje dag, mina kinder var lite rundare och jag och S utvecklade vår kärlek för Martin Stenmarck ytterligare...

Februari

Läste samhälle b och försökte förgäves förstå mig på ekonomi (för sista gången i mitt liv), det här med att alltid ha på sig ringar blev ett faktum, jag, mamma och pappa var på en ljusutställning på Djurgården.

Mars

Tog en massa fula bilder, hade projektvecka med dem bästa och fotade en massa, "öl smakar kladdkaka i lappland" blev vår grej den veckan. Åkte till Spanien med 25 andra elever från min skola, på utbyte. Jag bodde i Zaragoza hos en spansk familj, gick i skolan nån timme om dagen och besökte sedan olika muséer och grejer. Det var en jäkligt häftig upplevelse, kommer aldrig glömma när bussen anlände till Zaragoza sent på kvällen och vi skrek i panik och bad om att få åka hem, vad hade vi gett oss in på? Jag ångrar inte att jag gjorde det, lärde mig mycket och lärde känna en bunt nya människor, däribland mitt sär, som fyllde min kamera med bilder på sin tunga.

April

Våren tittade fram efter världens längsta vinter. Spanjorerna kom på besök (men jag fotade konstigt nog ingenting..) pluggade som en galning.

Del 2 kommer snart!
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: