2009-09-17 | 21:43:47

090917



Detta är vad jag hittade i min brevlåda idag. Gissa om jag blev rädd när jag såg paketet! "Jag har inte beställt nåt, vad är det här?" undrade jag när jag öppnade kartongen och hittade boken. Men sedan såg jag det lilla brevet som låg i och det visade sig att (och jag citerar) "I den här boken har vi samlat över hundra röster från hela världen. Det är författare och musiker, forskare och politiker, fotografer och journalister och inte mins ungdomar, som alla vittnar om att våld är det sämsta sättet att lösa konflikter - oavsett om det gäller ett bråk med jämnåriga eller krigshot emellan." Det är en bok som skickats ut till alla som den 17 september 2009 är 16 år med hjälp av Posten, Oriflame, Swedbank, Adlibris och Expressen. Syftet med boken att motverka våld, framför allt bland ungdomar. "Det går att ändra attityder, men vi måste alla hjälpas åt. Nästa gång någon mobbar eller hotar kan just du göra skillnad. Nästa gång någon är utsatt är det just du som kan vara ett stöd." Det räcker nu och det måste få ett stopp skriver de. Jag kan inte göra annat än att hylla den som kom på idén med den här boken. Den är en bok fylld av starka ord och gripande bilder. Jag ska sträckläsa den så fort jag får minsta lilla tid över.

Hoppas att ni har det bra, jag mår själv rätt så okej. Nu ska här pluggas spanska (igen). Mitt liv går faktiskt ut på att plugga just nu...jag gör inte mycket annat (eller jo, jag promenerade med Sophie tidigare ikväll, en riktig höjdpunkt!:P). Adjöss!
2 Kommentarer
Josefine:

Riktigt bra initiativ av de som skickade dem! Man kan ju inte nog poängtera att våld är fel. Tur du har som är 16 och fick dem. :)

2009-09-18 | 16:05:38
URL: http://juicyfine.blogg.se/
Felicia:

Josefine: Jaa bra av dem! :)

2009-09-22 | 17:34:44
URL: http://feliciasplanet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: