2009-07-02 | 22:09:54

TORSDAG

Idag är det en sådan där dag då jag önskar att jag bara hade legat kvar i sängen. Att titta sig i spegeln och inte känna igen sig själv eller tycka om det man ser är hemskt. Det var länge sedan jag kände så men idag var en sådan dag. Inte nog med att jag har brännsår i ansiktet som jag knappt kan täcka som gör att jag mår dåligt, utan mitt hår är ännu ett problem. Jag var nämnligen hos frisören och färgade i tisdags. Självklart blev det fel som det alltid blir med mitt hår och nu skiftar det i grått i längderna och topparna. Helvete. Som tur är har man ju garanti om man inte blir nöjd, så på onsdag ska jag tillbaka dit och få det fixat så att håret blir ljusare igen. Visst är det här inga enorma problem, men det kan faktiskt förstöra ens dag.
 Att det finns större problem fick jag också smaka på idag. På väg till jobbet fastnade jag och mamma i en bilkö precis bredvid Ringen, grejen var bara den att det inte var en kö. Det var en massa ambulanser och polisbilar och människor som stod runt en man som låg på marken medan en kvinna gjorde hjärtpumpningar, vad det nu heter, på honom. Och jag och mamma satt i bilen bara 10-15 meter ifrån. Det var en hemsk syn och jag var nästan i chocktillstånd. Jag vet inte hur det gick för mannen men med största sannolikhet dog han. Han var livlös när han fördes iväg i ambulansen. Att sitta så nära och se någon (troligtvis) dö var inte bra för mig att se. Kommer troligtvis drömma mardrömmar om det inatt... Jag hoppas verkligen att mannen överlevde.

Nej usch vad hemskt det var. Inget mer om det. Något trevligare är att Sophie har kommit hem från Bali. Välkommen hem till Sverige (jorden tänkte jag skriva haha). Imorgon ska jag äntligen få träffa henne!:) Nu ska jag smörja in mina brännsår och lägga mig under ett täcke någonstans och hoppas på att allt är bättre när jag vaknar igen.

1 Kommentarer
Josefine:

Usch vilken jobbig dag, stackars:(

hoppas det är bättre idag! <3

2009-07-03 | 10:59:39
URL: http://juicyfine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: