2009-07-08 | 11:44:43

090708

Hejsan hoppsan! Tänkte försöka hinna med ett litet inlägg innan jag ska till jobbet. Idag har jag hunnit med ett tandläkarbesök (var där igår med, nu är min rotfyllning helt klar) och ett besök hos frisören. Fick bort det gråa ur håret och nu är jag blond igen! Jag känner verkligen att jag sakta får mitt liv tillbaka haha. Jag ska vara blond och ingenting annat. Kan eventuellt tänka mig att bli brunett om några år, men då ska det vara mörkt! Inte askblont och inte ljusbrunt, det passar verkligen inte mig.

En rolig sak som hände igår, eller det var inte så roligt, det var mest hemskt... Jag skulle hem från jobbet och satte mig längst bak av någon anledning, jag hade ingen lust att sitta bredvid någon annan. Det skulle jag få ångra... En man satte sig bredvid mig och frågade när bussen kom till en viss station. På engelska. Eftersom att det var ett tag sen jag sa något på engelska svarade jag lite halvknakigt  "ten minutes....i think...". Han sa tack och fortsatte prata. Han frågade vad jag lyssnade på (hade tagit upp min mp3) och han frågade om jag kunde några andra språk förutom engelska och svenska. Jag tänkte inte då på att han såg lite chilensk eller peruansk ut så jag svarade att jag kunde lite spanska. Självklart började han då prata spanska med mig. Och han berättade vart han jobbade och han gav mig ett visitkort ifall jag ville komma dit. I hela tio minuter satt jag bredvid honom när han pratade och jag sa "what?" och "yeah...". När han skulle gå av sa han att jag var "muy guapa" vilket betyder mycket snygg/vacker. Det värsta var att han var gammal! Och usch jag blev så äcklad att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. När jag kom hem duschade jag och skrubbade mig haha. Det här var inte riktigt hela historien men jag hinner inte skriva mer. En läxa har jag dock lärt mig! Aldrig mer ska jag sätta mig längst bak i bussen om jag är ensam! Det blir de fyra mobbade låga sätena i mitten i fortsättningen....uhhh jag ryser fortfarande...
Nu måste jag rusa. Efter jobbet ska jag hem till Sophie. Hej då!
3 Kommentarer
ebba:

sv:tack antar ja;> fin blogg!

2009-07-09 | 14:01:56
URL: http://ebblogg.devote.se
Paulina:

Kolla och kommentera gärna bilderna på min blogg :)

2009-07-10 | 19:50:41
URL: http://paulinasphoto.blogg.se/
Lisa:

hahahahhaha... vi råkar alltid ut för skumma människor på bussen

2009-07-31 | 20:41:14
URL: http://honung.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: